בניית לוח מחוונים עסקי ( BI Dashboard)  ע”י שימוש במערכת POWER BI

8 יתרונות בבניית לוח מחוונים עסקי ( BI Dashboard) ע”י שימוש במערכת POWER BI

לוח המחוונים הנכון לעסק שלך ( BI Dashboard) יכול לחולל מהפכה הן בהצלחה שלך והן בהנאה בניהול העסק שלך.

לוח המחוונים הנכון יעניק לך 8 יתרונות עיקריים כדלקמן :

  • נראות מוחלטת של נתוני העסק שלך
  • חסכון עצום בזמן עיבוד וניתוח נתונים
  • שיפור תוצאות עסקיות באופן קבוע
  • הפחתת לחץ בעסק עקב חוסר ידיעה
  • עלייה בפריון ותפוקות העובדים
  • הגדלת הכנסות
  • הגדלת רווחיות
  • חסכון בהוצאות

 

  1. נראות מוחלטת של נתוני העסק שלך POWER BI

בעזרת לוח המחוונים האישי שלך תדע בדיוק מה קורה בעסק שלך בכל רגע. במבט אחד אתה יודע מה עובד ומה לא עובד בעסק בצורה ויזואלית בדיוק לפי הצרכים והרצונות שלך. לדוגמא :

  • כמה מכירות העסק ביצענו ? איזה מוצרים/פרויקטים מובילים ? מהי הרווחיות למוצר או שירות ?
  • מהי תפוקת העובדים בהתאם למדדים שקבעתי כגון שעות השקעה בלקוח, תפוקת ייצור ועוד.
  • נתונים כספים שזורמים אליך מה מצב התזרים מזומנים שלי ? מה מצב ההלוואות שלי ?
  • מהן ההוצאות הקבועות והמשתנות ? האם בוצעו הוצאות חריגות ?

תשובות כאלה יופיעו אוטומטית בלוח המחוונים האישי שלך ללא צורך להשקיע זמן או לבקש ממישהו אחר לעשות זאת.

 

  1. חיסכון גדול בזמן

כמה זמן אתה או הצוות שלך משקיעים ביצירת דוחות ממערכת המידע או בתוכנת Excel ? בעזרת כלי ה POWER BI כל דוח שאתה יוצר או מפיק באופן שוטף הגוזל זמן עבודה רב לך או לעובדיך נבנה פעם אחת ומתעדכן         באופן אוטומטי כל הזמן.

 

  1. שיפור תוצאות עסקיות באופן שוטף

מדידה היא בסיס לשיפור והעובדה היא שכשאתה רואה את מדדי המפתח בלוח המחוונים שלך, אתה מתחיל באופן אינטואיטיבי לשפר את התוצאות שלך. לשם כך, לוח המחוונים של POWER BI מציג אוטומטית מדדי הצלחה, כגון חץ ירוק פונה כלפי מעלה כשמצבך טוב וחץ אדום פונה כלפי מטה כאשר המצב דורש טיפול. כשאתה רואה את החיצים האדומים, באופן טבעי אתה רוצה לתקן את האזורים האלה כך שהם יהפכו לירוקים. וכתוצאה מכך והמכירות והרווחים עולים באופן קבוע.

 

  1. הפחתת לחץ בעסק

אתה מכיר את זה שכל יום אתה מקבל דוא”ל עם טבלאות ומספרים הכוללים מידע על ​​העסק שלך ואתה צריך לסמוך על מייצרי הדוחות שלא טעו בלחץ העבודה וניסיון שיוט בים המספרים לצורך איתור הנתונים הרלוונטיים שיציגו את פעילות העסק בכל התחומים : מכירות, כספים, שיווק ופרסום, הוצאות שוטפות, לוגיסטיקה ועוד…

עבור כל אחד ממדדי הביצוע הללו בעזרת POWER BI אני רואה את התוצאות שלי בחודש עדכני וכיצד הוא משתווה לחודש הקודם ולשנה הקודמת (צבע מקודד עם חיצים ירוקים כלפי מעלה כשאני מצליח יותר מהתקופות האחרונות וחצים אדומים פונים כלפי מטה). לפיכך אוכל לסרוק במהירות כל היבט בעסק שלי כדי לראות מה שלומי. ואם יש בעיה הדורשת טיפול מיידי ואני יודע בדיוק אל מי בחברה שלי לפנות כדי לפתור את הבעיה.

כן אפשר לצאת כבר לחופשה – כך שגם אם אני לא במשרד, אני יכול לנוח בקלות, מכיוון שאני יודע בדיוק מה ביצועי של העסק שלי, ובאילו תחומים בדיוק צריך שיפור.

 

  1. עלייה בפריון ותפוקת עובדים

לוח המחוונים מאפשר לך למדוד את הביצועים בצורה מספרית. לדוגמה, מנהל שירות הלקוחות שלך יכול לראות ערכים כמו שיעור ההחזר, המהירות הממוצעת של מענה לשיחות טלפון וכו ‘. חשוב מכך, כשהם יראו את הביצועים שלהם באופן מספרי, במיוחד אם אתה משתמש בחיצים הירוקים והאדומים שהוזכרו לעיל, הם יופיעו לעבוד באופן טבעי יותר כדי לשפר את הביצועים והתוצאות שלהם.

 

  1. הגדלת הכנסות

כפי שנדון, לוח המחוונים POWER BI מראה לך בדיוק אילו תחומים בעסק שלך מתקיימים ביצועים גרועים. כשאתה יודע זאת, אתה יודע בדיוק היכן למקד את הזמן שלך ושל עובדיך להגדלת ההכנסות. לעומת זאת, המתחרים שלך כנראה לא יודעים זאת, ובכך מבלים את זמנם באזורים הלא נכונים. על ידי ידיעה בדיוק מה עובד בעסק שלך ומה לא, זה פשוט להגדיל את המכירות והרווחים כאחד.

 

  1. הגדלת רווחיות

כמה באים שאלת את עצמך מהו ערך הלקוח שלי ומה תרומתו לרווח הכולל ? עד היום הסתמכנו על דוחות אקסל או כל דוח מספרי אחר גדול וקצת מסובך לקריאה או שמצריך עבודה הכנה ממקורות מידע שונים. בעזרת מערכת POWER BI  תוכל לחבר נתונים ממספר מערכות כגון מערכות שעות עבודה, מערכת מכירות, או מערכת CRM וליצור תמונה אחידה ושוטפת בצורה ויזואלית וממצה על ערך הלקוח לעסק שלך ולספק את התובנות במבט אחד ולפי כל חתך שנדרש על מנת להגדיל את הרווחיות מכל לקוח.

 

  1. חסכון בהוצאות ועלויות

אחד המרכיבים החשובים ביותר בעסק הינו שליטה בהוצאות כגון שיווק ופרסום ועלויות ייצור ותפעול ובכדי לשלוט בהוצאות אלו ולקבל תובנות שיעזרו לך לחסוך בהוצאות מנהלי העסק חייבים להיות בעלי יכולת לקבל תמונה ויזואלית שוטפת על רמת ההוצאות ביחס לתקציב או למשל רמת ההוצאות ביחס לאפקטיביות מאמצי השיווק כגון קבלת לידים מפרסום או הכנסות ביחס להוצאה. בעזרת מערכת POWER BI תוכלו להגדיר את מדדי הביצוע (KPI) לכל הוצאה ולצפות באופן שוטף במידת העמידה ביעד או לקבל אינדיקציה על הוצאה מיותרת שניתן היה לחסוך אותה ולקבל החלטות מהירות לצמצום עלויות ביחידה עסקית מסויימת בתוך העסק שלך וזאת על ידי מבט אחד בלוח המחוונים שלך.

אורי יצחקי - יועץ עסקי שיווקי

אורי יצחקי - יועץ עסקי שיווקי

עם ניסיון של 20 שנה בניהול עסקי בכיר וייעוץ לחברות וארגונים בישראל ובחו”ל, אורי יצחקי מתמחה בליווי עסקי, ארגוני ושיווקי – במטרה לסייע להם לשפר ביצועים ורווחיות, הגדלת הכנסות, בניית קהילות עסקיות לחברות, ולרכוש ידע מעשי שיעזור לחברה לצמוח במהירות ובעקביות. ב-10 השנים האחרונות שימש יצחקי כמשנה למנכ”ל ומנהל שיווק ופיתוח עסקי בחברת עץ ועצה, וסייע לה להפוך מחברה קטנה למובילה בתחומה.

דילוג לתוכן