טיפ שיווקי – 7 הכללים לצילום נכון של עבודות

  1. נקו את העדשה שלכם

הטעות: צילום בעדשת סמארטפון מלוכלכת.

הסיבה לתמונות מטושטשות היא פעמים רבות עדשה מלוכלכת לאחר שכל היום הסמארטפון ישב בכיס המכנסיים או שדיברתם איתם במהלך העבודה והתלכלך מזיעה, אבק או נסורת.

ההמלצה: קשה להימנע מלכלוך, אך כדאי להיות מודעים אליו ולנקות את העדשה לפני כל צילום של עבודה או אובייקט. מומלץ מאוד שיהיה איתכם תמיד ברכבמטלית ייעודית לניקוי עדשות ומסך. במקרה חריג, ניתן גם לעשות זאת עם המטלית שבתוך אריזת משקפי השמש, כל עוד אין עליה גרגרי חול או כל דבר שיכול לשרוט את העדשה בזמן הניגוב. גם טישו עשוי להיות פתרון זמני טוב, אך קחו בחשבון שלעתים הוא עלול להשאיר נקודות נייר לא רצויות בתמורה לנקיון. ובשום פנים ואופן – אל תנסו להשתמש בהבל הפה לניקוי העדשה עם הפה, כי האדים עשויים להזיק לה!

 

  1. לא להשתמש לעולם בזום דיגיטלי !

הטעות: שימוש בזום הדיגיטלי, במקום להתקרב פיזית לאיזור האובייקט המצולם. זום דיגיטלי לא באמת מקרב את התמונה אלא מבצע הגדלה דיגיטלית שמורידה את איכות התמונה באופן ניכר עד שלא ניתן לעשות בה שימוש לפרסום.

ההמלצה: להתקרב, כן… לא להתעצל… עשיתם עבודה כל כך יפה לא חבל.

 

  1. פוקוס בבקשה !!

הטעות: צילום בלי לחיצה על מיקוד העדשה ע”י לחיצה על נקודה ספציפית במסך ליצירת פוקוס על האובייקט המצולם.

דמיינו שהפוקוס הוא המשקפיים שאנו שמים על העיניים כדי לראות את העולם טוב יותר – בלעדיהם הוא יהיה מטושטש, בדיוק כמו תמונה ללא פוקוס.

ההמלצה: לפני לחיצה על כפתור הצילום, ודאו כי הפוקוס על המסך מכוון על האובייקט שהתכוונתם. אם במקרה המיקוד נמצא כעת במקום שונה – תקנו את מיקומו. פוקוס במיקום נכון ידגיש בדיוק את מה שרציתם לצלם.

 

  1. שחקו עם הפרספקטיבה וזוויות הצילום

הטעות: לא להכיר את התכונות הבסיסיות של המכשיר הקטן, שיהפכו כל צילום לאמנותי במיוחד ומאחר וכולכם אמני נגרות עץ חבל שתעלו צילום שלא מחמיא ליצירה שלכם !

ההמלצה: הסמארטפון שלכם הואמ מכשיר קטן שניתן להציבו בקלות בזוויות שונות שיחמיאו לאובייקט שאתם מצלמים, לכן חשוב להשקיע קצת מחשבה נסו לשחק עם הפרספקטיבה (יצירת מרחק ועומק) והזוויות הנכונות וכך תשפרו פלאים את איכות התמונה ותקבלו צילום מעניין יותר שימשוך את עיניי הלקוחות הפוטנציאליים.

 

 

 

  1. צלמו ברזולוציה מקסימלית

הטעות: לעיתים לא שמים לב ועקב הרצון לחסוך במקום אחסון בסמרטפון הגדרות הצילום מכוונות לאיכות נמוכה לצורך חיסכון.

ההמלצה: בידקו תמיד לפני צילום עבודה שהגדרות הצילום מכוונות לרזולוציה הגבוהה ביותר זה הזמן לחסוך במקום כאן גדול יותר טוב יותר !! דאגו לכרטיס זיכרון נוסף שמיועד לאחסון תמונות או לפינוי מקום ע”י מחיקת תמונות לא רלוונטיות שלכולנו יש תמיד ודאגו לגיבוי במחשב או בענן.

טיפ בעניין רזולוציה – שליחת תמונות בוואטסאפ מורידה את איכותן ! אז דאגו לגיבוי קבוע של התמונות ב Google Drive, DropBox, Icloude או כל שירות גיבוי אחר.

 

  1. אל תצלמו עם פלאש

הטעות: אתם חושבים שצריך להפעיל פלאש לצילום התמונות. הוא לא.

אור שיוצא ממצלמת הסמארטפון שלכם, עשוי ליצור הדגשות וצללים משונים, לשחק עם הצבעים בדרך לא טבעית ולהרוס השתקפויות.

ההמלצה: מצלמות הסמארטפונים מסוגלות לצלם היטב גם כשהסביבה חשוכה יחסית – ובמידה ותרצו להבהיר את התמונה בהמשך, יש אפליקציות שיעזרו לכם לבצע את התיקון הזה. אם אין אף מקור אור והכל ממש ממש חשוך סביבכם, כדאי לוותר על הצילום.

 

  1. צלמו כמה שיותר מאותה זווית, אחר כך תמחקו ותבררו

הטעות: צילום יחיד במקום מסויים עלול להביא צער אחר כך – אם התמונה היחידה שלכם תצא מטושטת אתם כנראה תתחרטו על כך אחר כך.

ההמלצה: תמיד לצלם את אותה התמונה מספר פעמים עד שתסתכלו על התמונה ותחשבו לעצמכם – זו בהחלט תמונה טובה, האובייקטים לא מטושטשים, העמדה מוצלחת ואין שום פריט מיותר בפריים. ברוב מצלמות הטלפונים גם תוכלו לצלם כמה תמונות ברצף, באופן אוטומטי, בלחיצה אחת.

המלצת המשך – וחשובה לא פחות: לסנן עוד באותו יום אחרת תמצאו את עצמכם עם כמויות אדירות של תמונות שחוזרות על עצמן. שבו בכל ערב והקדישו כמה דקות למחיקת תמונות כפולות ולא טובות מאותו היום. את התמונות הטובות תוכלו להכניס ישירות לאפליקצייה ייעודית להכנת ספר עבודות או לשלוח ישירות לרשתות החברתיות.

 

 

 

Picture of אורי יצחקי - יועץ עסקי שיווקי

אורי יצחקי - יועץ עסקי שיווקי

עם ניסיון של 20 שנה בניהול עסקי בכיר וייעוץ לחברות וארגונים בישראל ובחו”ל, אורי יצחקי מתמחה בליווי עסקי, ארגוני ושיווקי – במטרה לסייע להם לשפר ביצועים ורווחיות, הגדלת הכנסות, בניית קהילות עסקיות לחברות, ולרכוש ידע מעשי שיעזור לחברה לצמוח במהירות ובעקביות. ב-10 השנים האחרונות שימש יצחקי כמשנה למנכ”ל ומנהל שיווק ופיתוח עסקי בחברת עץ ועצה, וסייע לה להפוך מחברה קטנה למובילה בתחומה.

דילוג לתוכן