טיפ שיווקי – מהן רשתות חברתיות? היכן הכי כדאי לפרסם?

פייסבוק

כמובן נתחיל ברשת החברתית הותיקה והפופולרית ביותר כיום עם כ 6 מיליון משתמשים רשומים בישראל. הרשת המוכרת והפופולרית ביותר בישראל ובעולם לשיתוף תוכן, תמונות וסרטונים. ומשמשת בעיקר להחלפת חוויות אישיות והשראות. ניתן לפרסם מוצרים או הצעות בצורה של חנות Online, ניתן להקים קבוצות וקהילות לשיתוף מידע, לארגן אירועים, לנהל אלבום תמונות וסרטונים, לשתף ולהביע דעות.

 

אינסטגרם

הרשת המוכרת והפופולרית ביותר בישראל ובעולם לשיתוף תמונות וסרטונים קצרים.

בשנתייים האחרונות חל גידול חד של מעל 90% במספר המשתמשים באינסטגרם בישראל. ברשת זו המשתמשים עוקבים אחר מותגים או חברים ומעלים בעצמם תמונות וסרטונים. ניתן לקשר בין פייסבוק לאינסטגרם כך שכל פוסט תמונה או סרטון בפייסבוק יעלה אוטומטית לאינסטגרם. אפשרות להעלאה מהירה של תמונות וסרטונים ישר מהשטח, הרשת היעילה ביותר לפרסום תכנים ויזואליים של מוצרים או פרוייקטים.

 

יוטיוב

יוטיוב הינה רשת חברתית המיועדת להעלאה ופרסום של סרטוני וידאו ונחשבת למנוע החיפוש השני בגודלו באינטנרט אחרי גוגל. ומהווה פלטפורה לחשיפה גדולה למילוני גולשים.

הפרסום ביוטיוב מצריך שימוש בהכנה ועריכה של סרטונים איכותיים אולם השקעה שו משתלמת עקב החשיפה הגדולה ושהישארות הסרטונים לעולם ביוטיוב.

יוטיוב שייכת לגוגל ולכן מקבלת קדימות בחיפושים בגוגל דבר המהווה יתרון משמעותי בפירסום העסק וקידום המכירות.

 

פינטרסט

רשת חברתית ויזואלית עצמאית הפופלארית מאוד בקרב מעצבים, אדריכלים ובוני בתים לצורך קבלת השראות לעיצוב ובניה. בשנים האחרונות פינטרסט צוברת תאוצה רבה בתחום השיווק הדיגטלי בשל הויזואליות ויכולות החיפוש הממוקד לפי תחומים ומוצרים.

פרסום בפינטרסט מאוד מתאים לקידום ושיווק מוצרים ועבודות שצריכים להיות מוצגים באופן ויזואלי, אולם חשוב מאוד להקפיד על איכות התמונות והתוכן המלווה אותן לקבלת אפקט שיווקי אופטימלי.

 

לינקדין

לינקדין הינה הרשת החברתית העולה בשנים האחרונות משום שנחשבת מקצועית מאוד ומיועדת לקהל המקצועי שמעוניין לקבל מידע מקצועי ללא כל התוספות הלא רלוונטיות כמו בפייסבוק או באינסטגרם.

ברשת זו מבלים הרבה בעלי מקצוע מענף העיצוב, הבניה והאדריכלות בחיפושם אחר חומר מקצועי ורעיונות מקצועיים רלוונטיים לתחומם. בלינקדים נהוג להקים פרופיל מקצועי ועסקי חד וברור, להעלות מאמרים, תמונות של עבודות והסברים על חומרים ושיטות מקצועיות ליישום.

 

דגשים חשובים כללים:

בכל הרשתות החברתיות ניתן לבצע פרסום אורגני שבו מעלים פוסטים ותכנים בדף העסקי או האישי לקהל האוהדים של הדף.

בכל הרשתות החברתיות ניתן לבצע פרסום ממומן שבו ניתן לפרסם באופן שיטתי, פשוט ויעיל לקהל רחב ע”י פילוח ומיקוד סוגי קהלים למשל : מעצבים, אדריכלים, אנשים שמתעניינים בעיצוב, אנשים מאזור מסויים בארץ. דהיינו לבנות קהלים ספיציים לפי סוג המוצר/שירות ולפרסם ישירות לקהל זה.

חשוב לאפיין את קהל היעד והמוצרים / שירותים שרוצים לפרסם משום קיימים הבדלים באופי השימוש בכל רשת חברתית למשל מוצר או שירות שרוצים לחשוף אותו בפני קהל מסויים יתאים יותר פייסבוק ואניסטגרם לעומת מוצר או שירות שמבצעים עליו חיפוש מידע יתאים יותר פרסום בגוגל.

חשוב מאוד ביוטיוב לבצע מחקר מילות מפתח (תגיות) בסרטונים מתחרים, עיצוב, מיתוג וניהול הערוץ, פרסום סרטונים בשילוב כותרת, לינקים ותגיות, הפנייה לאתר או קריאה לפעולה וקידום אורגני ושילוב הסרטון בפעילויות במדיה החברתית.

אורי יצחקי - יועץ עסקי שיווקי

אורי יצחקי - יועץ עסקי שיווקי

עם ניסיון של 20 שנה בניהול עסקי בכיר וייעוץ לחברות וארגונים בישראל ובחו”ל, אורי יצחקי מתמחה בליווי עסקי, ארגוני ושיווקי – במטרה לסייע להם לשפר ביצועים ורווחיות, הגדלת הכנסות, בניית קהילות עסקיות לחברות, ולרכוש ידע מעשי שיעזור לחברה לצמוח במהירות ובעקביות. ב-10 השנים האחרונות שימש יצחקי כמשנה למנכ”ל ומנהל שיווק ופיתוח עסקי בחברת עץ ועצה, וסייע לה להפוך מחברה קטנה למובילה בתחומה.

דילוג לתוכן