ייעוץ עסקי שיווקי 360
אורי יצחקי 050-4334049
צרו קשר לפגישה ללא התחייבות
אסטרטגיה עסקית
אסטרטגיה עסקית הינה גיבוש דרך פעולה של חברה או ארגון, תוך התייחסות לסביבה ולעצמה, במטרה לסייע בקביעת מטרותיו, בבחירת דרכי פעולה להשגתם. תהליך של תכנון אסטרטגי מתייחס לרוב להגדרת החזון, המטרות והיעדים.
האסטרטגיה עוסקת בטווח הארוך של הארגון, כאשר טווח התכנון האסטרטגי המקובל נע בין שנתיים לחמש שנים בהתאם לאתגרי השוק בו הארגון פועל.
 
כלי חשיבה בתכנון אסטרטגי
חשיבה תוצאתית – איתור תוצאות רחוקות טווח שמתאימות לנו ביותר והינה תהליך שבו מפשטים תוצאות ברורות ע"י התבוננות במבט על ורוחבי על סוגיות עסקיות וזאת בכדי לאתר תוצאות מופשטות לתהליכים עסקיים.
  • ככל שעולה רמת ההפשטה בהגדרת התוצאה, גדל הסיכוי לאתר את התוצאה המובילה להצלחה
  • התוצאה היא גורם מניע לפעילות שתוביל להשגתה
  • ככל שנגזור מתוך התוצאה ברמת ההפשטה הגבוהה ביותר, תוצאות קונקרטיות ומעשיות, כך נתמקד בתוצאות המובילות לרמת הישגים גבוהה יותר
  • היכולת למדוד תוצאות בצורה מדויקת היא תנאי הכרחי להצלחה
  • כל תוצאה הינה בסופו של דבר אמצעי להשגת תוצאות נוספות
 
החשיבה תוצאתית מלמדת כיצד להשיג תוצאות בעתיד, ע"י הפיכת התוצאה העתידית עצמה, לכלי המכוון לתהליכי הביצוע הנכונים ביותר לצורך השגתה.
 
מרכיבי תכנון האסטרטגיה העסקית
תהליך הגדרת האסטרטגיה בנוי מ 3 רמות חשיבה ו 10 שלבי ביצוע כאשר לכל שלב מתקיים תהליך אפיון והגדרה בעל חשיבה ארוכת טווח המטרה לשרת את החשיבה תוצאתית בה נקטנו.

 
תוצאות אלה הן חלק חשוב בתהליך והן כלי החשיבה של האסטרטגיה שבסיומו תתקבל תוכנית אסטרטגית שתהווה את מצפן הארגון. לעיתים מדלגים על תהליך החשיבה עקב לחצים ורצון להתקדמות מהירה ובניית אסטרטגיות מוטעות העלולות להביא לכישלונות, המפתח להצלחה הינו בהגדרת אסטרטגיה ארוכת טווח תוך הקניית יכולת לביצוע עדכונים והתאמות לדינאמיות תהליכים עסקיים המתפתחים בשוק בו פועל הארגון.
 
 מעוניינים לשמוע עוד על תהליך בניית אסטרטגייה לעסק שלכם צרו קשר לפגישת ייעוץ ללא עלות 
אורי יצחקי יועץ עסקי 050-4334049 | ori@ioc.co.il